برگزاری نخستین کورس آموزشی داوری والیبال در کابل

برگزاری نخستین کورس آموزشی داوری والیبال در کابل

فدراسیون والیبال در سال ۲۰۲۰ می تواند دو داور بین المللی در رقابتهای قهرمانی زون مرکزی آسیا اعزام نماید.

با این حال صبح دیروز نخستین کورس آموزشی داوری زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال در کابل برگزارشد.

در این کورس حدود ۴۰ نفر از استادان، ورزشکاران جوان و اعضای با تجربه تیم ملی از مرکز و برخی از ولایات شرکت دارند که حدود ۱۰ نفر شان بانوان استند. شاملین کورس برای ۵ روز قوانین و اصول داوری را زیر نظر مسعود یزدان پناه مدرس فدراسیون جهانی والیبال بگونه نظری و عملی آموزش می بینند.

آقای یزدان پناه در مراسم افتتاح کورس در پهلوی اینکه از حضور شان در افغانستان اظهار خرسندی نمود از شاملین کورس خواست تا از فرصتهای بوجود آمده استفاده اعظمی نمایند. وی خاطر نشان نمود که در زون مرکز آسیا حدود ۱۴ کشور شامل است که برای نخستین بار زمینه برگزاری ریفرش کورس حکمیت در افغانستان مساعد می گردد، وی اطمینان داد که فدراسیون والیبال افغانستان را در قسمت معرفی دو داور بین المللی در مسابقات قهرمانی زون مرکز آسیا همکاری خواهند نمود تا در پهلوی داوران سایر کشور ها حضور داشته جریان مسابقات را حکمیت نمایند.

همچنان داکتر حفیظ الله ولی رحیمی رییس کمیته ملی المپیک در صحبتی ارتقای ظرفیت را در فدراسیونهای ورزشی یکی از اولویت های کاری اش دانست و از فدراسیون والیبال به عنوان فدراسیونی یاد کرد که در سال ۱۳۹۸ از امکانات داده شده تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک استفاده موثر نموده و بیشترین برنامه ها را تطبیق و عملی نموده است.

آقای رحیمی از رهبری فدراسیون والیبال به خاطر زمینه سازی به خاطر برگزاری کورس و از مدرس فدراسیون جهانی والیبال که برای آموزش قوانین و اصول حکمیت فدراسیون والیبال افغانستان را همکاری می نمایند سپاس گذاری نمود.

عبدالحیمد صوفی معاون فنی و مسلکی نیز از حمایت کمیته ملی المیپک، ریاست تربیت بدنی و ورزش و نهاد های خصوصی که فدراسیون والیبال را همکاری نموده اند تشکری نمود.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs