صدای ورزشکاران در روند صلح انعکاس می‌یابد.

صدای ورزشکاران در روند صلح انعکاس می‌یابد.

کمیسیون امور جوانان شورای عالی مصالحه‌ی ملی، نشستی را تحت عنوان «ورزش؛ پیام‌آور صلح» امروز (سه شنبه، 14 دلو) در هماهنگی با ریاست عمومی تربیت بدنی و کمیته‌‎ی ملی المپیک و جامعه‌ی ورزشی کشور با حضورداشت دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‎‌ی ملی در قصر سپیدار برگزار کرد.
دکتور عبدالله عبدالله در این نشست ضمن تأکید بر نقش ورزشکاران در روند صلح گفت: در جنگ چهار دهه، تمام اقشار جامعه به شمول ورزشکاران صدمه دیده‌اند. اما، ورزشکاران با تمام کمبودی‌ها و نگرانی‌ها به راه‌شان ادامه دادند و به افغانستان افتخار آوردند.
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی تأکید کرد که پس از این با جامعه‌ی ورزشی کشور در راستای صلح کار مشترک می‌نماییم. ورزشکاران مورد احترام مردم قرار دارند و می‌توانند نقش مؤثر در روند صلح داشته باشند.
دکتور عبدالله عبدالله افزود که گفت‌وگوهای صلح با دشواری‌های به همراه است. اما، نکته‌ی امیدوارکننده این است که راه گفت‌وگو باز شده است. آرزو داریم که به مرحله‌ی برسیم وقتی کسی از خانه بیرون می‌شود، تشویش نداشته باشد که دوباره بر می‌گردد یا نه.
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت: صلح یعنی اینکه کسی از سلاح و خشونت استفاده نکند و از این طریق درپی تحمیل فکرش بر دیگران نباشد.
دکتور عبدالله عبدالله در باره‌ی سفرهای هیأت طالبان به کشورهای منطقه گفت که با نمایندگان دیپلوماتیک کشورهایی‌که هیأت طالبان به آنجا سفر کردند، دیدار داشتیم و آنها اطمینان دادند که پیام ما برای طالبان این بود که جنگ راه حل نیست. موضع جامعه‌ی بین‌المللی، منطقه و مردم افغانستان قطع فوری جنگ و خشونت است.
دکتر بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت که هدف از برگزاری این نشست‌ها راه‌اندازی گفتمان صلح در میان اقشار مختلف جامعه است و در این میان نقش ورزشکاران در آوردن صلح، هم‌دیگرپذیری و ملت‌سازی سازنده است.
معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی علاوه کرد که ورزشکاران یک قشر صلح اندیش و مورد احترام مردم افغانستان هستند و می‌توانند در روند صلح سهم فعال داشته باشند.
دکتر حفیظ الله ولی رحیمی رییس ریاست عمومی تربیت بدنی و کمیته‌ی ملی المپیک وعده سپرد که از طریق ورزشکاران در تمام نقاط افغانستان پیام صلح را به مردم می‌رسانند.
رییسان فدراسیون‌های ملی ورزشی کشور گفتند که ورزشکاران از جنگ و خشونت خسته شده‌اند و آماده هستند که کارزار سراسری صلح را راه‌اندازی کنند. آنان از ادامه‌ی همکاری‌شان با شورای عالی مصالحه‌ی ملی ابراز خبر دادند.
جامعه‌ی ورزشی کشور در این نشست بر نقش ورزش در تقویت روحیه‌ی صلح‌خواهی، توسعه، یکجا شدن قلب‌ها و ملت‌ها، ایجاد فضای اخوت و برادری و وحدت در میان اقوام و سلامت روانی جامعه تأکید ورزیدند.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs